Aula de dos anys
Som una escola oberta a la presència de pares i mares i persones de referència dels infants, per garantir un procés de separació i adaptació feliç i natural.
Aquest temps és un procés que evoluciona, no passa d'un dia per a l'altre i necessita temps i paciència. No és un procés lineal i això implica que es fan passos endavant i també endarrere.
La funció educativa en aquest nivell, permetrà afavorir i facilitar la progressiva adquisició d'autonomia, oferint un entorn propici i favorable on els infants puguen ser, fer i decidir per ells mateixos, on es facilite el desenvolupament integral de
l'infant, social, cognitiu, afectiu i motor.
En aquest espai sempre tindrà dos acompanyants de referència.
HÀBITS, RUTINES I AUTONOMIA.
- Moments de trobada i acomiadament.
- Control d'esfinters
- Altres moments d'higiene
- Moments en espai exterior
- Estones d'alimentació
- Vestir-se i desvestir-se
- Estones de descans.
JOC, EXPLORACIÓ I MOVIMENT.
En l'escola assegurem moments i espais de joc als infants, partint de la psicomotricitat relacional d'Aucouturier, el joc lliure, el contacte amb la música i l'art..
En el seu espai de referència, hi haurà diferents microespais d'aprenentatge, on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, relacionar-se, emocionar-se i interactuar amb els altres
- Circulació lliure de moviment.
- Respectar els ritmes propis de cada infant.
- Atendre la diversitat de necessitats existents.
- Oferir un ampli ventall d'opcions de joc en un mateix espai.
- Fomentar l'autonomia i confiança d'infants i grans
- Fomentar la presa de decisions en els infants.
TEMPS, ESPAIS I MATERIALS
Les característiques pròpies de l'etapa determinen que aquests infants necessiten ambients protegits, que coneguen i controlen bé.Per assegurar la possibilitat de joc lliure, organitzarem el temps de manera clara, el dia a dia estarà vertebrat a partir de rutines i moment de joc lliure.
Els espais són càlids, agradables amb una prèvia planificació i coherència, per facilitar i garantir la interrelació entre els infants, que generen calma i tranquil·litat, un espai que projecta un estat de vida. Espais suggerents, estimulants, propers a les vivències, significatius, modificables i alterables pels infants.