Aula de dos anys

Aquesta nova aula en l'escola tindrà una identitat pròpia que ofereix un entorn segur i acollidor, ajustat a les necessitats dels infants i de les seues famílies.


L'acollida és un moment de vital importància i la flexibilitat regularà les relacions i organitzacions, horaris, espais, persones que acullen de la família...


Som una escola oberta a la presència de pares i mares i persones de referència dels infants, per garantir un procés de separació i adaptació feliç i natural.

Aquest temps és un procés que evoluciona, no passa d'un dia per a l'altre i necessita temps i paciència. No és un procés lineal i això implica que es fan passos endavant i també endarrere.

La funció educativa en aquest nivell, permetrà afavorir i facilitar la progressiva adquisició d'autonomia, oferint un entorn propici i favorable on els infants puguen ser, fer i decidir per ells mateixos, on es facilite el desenvolupament integral de
l'infant, social, cognitiu, afectiu i motor.


En aquest espai sempre tindrà dos acompanyants de referència.

HÀBITS, RUTINES I AUTONOMIA.

Les rutines tenen una funció organitzadora, sistemàtica i educativa i es duen a terme cada dia i en un ambient estable i segur per als infants.

  • Moments de trobada i acomiadament.
  • Control d'esfinters
  • Altres moments d'higiene
  • Moments en espai exterior
  • Estones d'alimentació
  • Vestir-se i desvestir-se
  • Estones de descans.

JOC, EXPLORACIÓ I MOVIMENT.

El joc és la ferramenta natural amb què els infants aprenen i creixen. És per tant un element que vertebra el dia a dia. 

En l'escola assegurem moments i espais de joc als infants, partint de la psicomotricitat relacional d'Aucouturier, el joc lliure, el contacte amb la música i l'art..

En el seu espai de referència, hi haurà diferents microespais d'aprenentatge, on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, relacionar-se, emocionar-se i interactuar amb els altres

Els infants disposaran d'un temps d'experiència activa, construïda per l'adult, per explorar diverses possibilitats de joc i materials.
L'organització permetrà:

  • Circulació lliure de moviment.
  • Respectar els ritmes propis de cada infant.
  • Atendre la diversitat de necessitats existents.
  • Oferir un ampli ventall d'opcions de joc en un mateix espai.
  • Fomentar l'autonomia i confiança d'infants i grans
  • Fomentar la presa de decisions en els infants.

TEMPS, ESPAIS I MATERIALS

Les característiques pròpies de l'etapa determinen que aquests infants necessiten ambients protegits, que coneguen i controlen bé.

Per assegurar la possibilitat de joc lliure, organitzarem el temps de manera clara, el dia a dia estarà vertebrat a partir de rutines i moment de joc lliure.

Els espais són càlids, agradables amb una prèvia planificació i coherència, per facilitar i garantir la interrelació entre els infants, que generen calma i tranquil·litat, un espai que projecta un estat de vida. Espais suggerents, estimulants, propers a les vivències, significatius, modificables i alterables pels infants.

CEIP Benadressa
Creado con Webnode
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar